dr hab. Magdalena Pypeć

Stanowisko: adiunkt

Telefon: 48 (22) 5531415
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin dyżuru dostępny jest tutaj

 

Przebieg kariery naukowej:

  • Magister, Uniwersytet Warszawski, 1999.
  • Doktor nauk humanistycznych, Uniwersytet Warszawski, 2004.
  • Doktor habilitowany nauk humanistycznych, Uniwersytet Warszawski, 2016.

Zainteresowania naukowe:

  • literatura i kultura okresu romantycznego i wiktoriańskiego;
  • romantyczna i wiktoriańska poezja i poetyka;
  • powieść XIX-wieczna;
  • teoria literatury.

Wybrane publikacje:

  • Pypeć, M. (2016). “The Female Grotesque in Tennyson’s The Princess.” From Queen Anne to Queen Victoria. Readings in 18th and 19th century British literature and culture. Ed. Grażyna  Bystydzieńska, Emma Harris. Vol. 5. Warszawa: Instytut Anglistyki, Pracownia “Ośrodek Studiów Brytyjskich,” 351-362.
  • Pypeć, M. (2016). “Beautifully got up, but the illustrations we cannot admire”  ̶  Tennyson’s The Princess as a Christmas Gift Book.” Texts and Contexts. Studies in 18th and 19th century British Literature and Culture. Volume One. Things and Images in 18th and 19th century British Literature. Ed. Grażyna Bystydzieńska. Warszawa: Instytut Anglistyki, Pracownia “Ośrodek Studiów Brytyjskich,”127-138.
  • Pypeć, M. (2016). “Depicting the Body in the Victorian Novel  ̶  The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde.” Texts and Contexts. Studies in 18th and 19th century British Literature and Culture. Volume One. Things and Images in 18th and 19th century British Literature. Ed. Grażyna Bystydzieńska. Warszawa: Instytut Anglistyki, Pracownia “Ośrodek Studiów Brytyjskich,”227-235.
  • Pypeć, M. (2016). The Victorian Poet and His Readers: The Strange Case of Tennyson's 'The Princess', Frankfurt am Main: Peter Lang.
  • Pypeć, M. (2015). "Disguise and Gender in Tennyson's The Princess." The New Review. An International Journal of British Studies 5, (95-105).
  • Pypeć, M. (2014). "Tennyson's 'Ulysses' and Two Beelzebubs - The Significance of Miltonic and Dantesque Echoes in the Poem." From Queen Anne to Queen Victoria. Readings in 18th and 19th Century British Literature and Culture. Ed. Grażyna Bystydzienska, Emma Harris. Vol. 4. Warszawa: Ośrodek Studiów Brytyjskich, (453-462).
  • Pypeć, M. (2015). "Carnivalesque Gardens in Tennyson's The Princess." Acta Philologica 47 (51-60).
  • Pypeć, M. (2014). "Tennyson's Weeper Revisited - 'Tears, Idle Tears' in Context." Studia Methodologica 39 (13-18).
  • Pypeć, M. (2014). "Wuthering Heights and the Nineteenth Century Campaign for the Abolishion of Slavery." Face to Face, Page to Page. PASE Papers in Literature and Culture. Ed. Dorota Babilas, Agnieszka Piskorska i Paweł Rutkowski. Instytut Anglistyki, Uniwersytet Warszawski (319-326).
  • Pypeć, M. (2014). "Literature and Science in the Nineteenth Century: The Case of Tennyson's The Princess," Acta Philologica 45 (29-35).
  • Pypeć, M. (2013). "Taking a Stand on Remembrance: Emily Jane Brontë and Victorian Literary Annuals," Acta Philologica 43 (38-44).
  • Pypeć, M. (2013). "'Outlaw Emotions': Carol Ann Duffy’s Eurydice, Dramatic Monologue and Victorian Women Poets", w: J. Fabiszak, E. Urbaniak-Rybicka i B. Wolski (red.), Crossroads in Literature and Culture (pp. 95–104). Heidelberg: Springer.
  • Pypeć, M. (2012). "The Art of Persuasion in Two Nineteenth Century Poems: S.T. Coleridge’s Love and Emily Bronte’s Stars", w: G. Bystydzieńska i E. Harris (red.), From Queen Anne to Queen Victoria. Readings in 18th and 19th century British literature and culture vol. 3 (pp. 405–413). Warszawa: Ośrodek Studiów Brytyjskich.
  • Pypeć, M. (2011). "Victorian Appropriations of Shakespeare: Macbeth and The Mystery of Edwin Drood", Anglica, 19, 41–51.
  • Pypeć, M. (2010). "Creating Psychology in the Victorian Novel – The Mystery of Edwin Drood", w: G. Bystydzieńska i E. Harris (red.), From Queen Anne to Queen Victoria. Readings in 18th and 19th century British literature and culture vol. 2 (pp. 385–394). Warszawa: Ośrodek Studiów Brytyjskich.
  • Pypeć, M. (2009). "Bleak House and the Conventions of the Fairy Tale", w: G. Bystydzieńska i E. Harris (red.), From Queen Anne to Queen Victoria. Readings in 18th and 19th century British literature and culture vol. 2 (pp. 367–375). Warszawa: Ośrodek Studiów Brytyjskich.
  • Pypeć, M. (2005). "Madame Defarge and Conrad’s Ominous Tricoteuses – Dickens as Conrad’s Apposite Context", Approaches to Literature, 4, 109–122.
  • Pypeć, M. (2005). "Watching the Speaker Watching - The Poetic Persona in Browning’s Ekphrastic Poems", w: G. Bystydzieńska, E. Harris i P. Lyons (red.), PASE Papers in Literature, Language and Culture (pp. 274–280). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Pypeć, M. (2004). "Robert Browning’s Picture of Romance in Porphyria’s Lover", w: A. Kędzierska, L. Kolek i A. Kędra-Kardela (red.), Perspectives on literature and culture (pp. 273–290). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • Pypeć, M. (2003). "The Problems of Communication in Stern’s Tristram Shandy", w: J. Burzyńska i D. Stanulewicz (red.), PASE Papers in Literature and Culture: Proceedings of the Ninth Annual Conference of the Polish Association for the Study of English (pp. 333–338). Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Pypeć, M. (2002). "Browning’s Statue and the Bust as an Example of Ekphrasis", w: W. Witalisz i P. McDonald (red.), PASE Papers in Literature and Culture: Proceedings of the Ninth Annual Conference of the Polish Association for the Study of English (pp. 131–138). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Pypeć, M. (2002). "The Painted Duchess as Alive – A Word about Sublime Portraits", Approaches to Literature, 2, 71–79.