dr hab. Klaudia Łączyńska

Stanowisko: adiunkt

Telefon: +48 (22) 5531415
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin dyżuru dostępny jest tutaj

 

Przebieg kariery naukowej:

  • Magister, Uniwersytet Warszawski, 2000.
  • Doktor nauk humanistycznych, Uniwersytet Warszawski, 2005.
  • Doktor habilitowany nauk humanistycznych, Uniwersytet Warszawski, 2017.

Zainteresowania naukowe:

  • kultura i literatura epoki renesansu;
  • poezja i dramat w wieku XVII;
  • filozofia języka i poglądy na temat retoryki w wieku XVII;
  • poeci metafizyczni;
  • literatura i kultura okresu bezkrólewia i restauracji;
  • życie i twórczość Andrew Marvella;
  • teoria literatury w wieku XX i XXI.

Wybrane publikacje:

  • Łączyńska, K. (2012). "Pruning God’s Garden: George Herbert and the Art of Rhetoric", Studia Bobolanum, 4, 157–165.
  • Łączyńska, K. (2011). "Poetry or the Swift Messenger: Herbert’s Divine Cryptography", w: G. Bystydzieńska (red.), The New Review: An International Journal of English Studies. Approaches to Literature vol. 3 (pp. 17–26). Glasgow.
  • Łączyńska, K. (2010). "Ogrody zmysłów i ogrody duszy. Andrew Marvella poetyckie wizje ogrodu", w: S. Żerańska-Kominek (red.), Muzyka w ogrodzie, ogród w muzyce (pp. 275–290). Gdańsk: Słowo/Obraz terytoria.
  • Łączyńska, K. (2010). "A Spectacle of Blood: Art of Suffering in Andrew Marvell’s The Unfortunate Lover", w: M. Coghen, Z. Mazur i B. Piątek (red.), Ambiguity and the Search for Meaning: English and American Studies at the Beginning of the 21st Century, Volume 1: Literature (pp. 109–118). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Łączyńska, K. (2010). "Cutting the Names of Nature in the Trees: Andrew Marvell’s The Garden and the Seventeenth-Century Views on Nature", Acta Philologica, 37, 52–58.
  • Łączyńska, K. (2008). "Maska na dworze Jakuba I – wyrafinowane widowisko teatralne czy propaganda?" w: J. Olko (red.), Obrzęd, teatr, ceremoniał w dawnych kulturach (pp. 269–274). Warszawa: DiG.
  • Łączyńska, K. (2008). "Away Into the Infinity and Back Again: The Construction of Space in Andrew Marvell’s Upon Appleton House", w: G. Sambras (red.), New Perspectives on Andrew Marvell (pp. 11–25). Remis: EPURE.
  • Łączyńska, K. (2008). "Chameleon in the Grass: Andrew Marvell’s Figure of the Mower in the Microcosm of the Meadow", w: G. Bystydzieńska (red.), The New Review: An International Journal of English Studies, Vol. 2, Approaches to Literature (pp. 61–69). Glasgow.
  • Łączyńska, K. (2005). "Bizarre Pictures, Optics and an Enchanted Eye: Visual elements in Andrew Marvell’s Upon Appleton House", w: G. Bystydzieńska, E. Harris i P. Lyons (red.), PASE Papers in Literature, Language and Culture (pp. 209–217). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Łączyńska, K. (2004). "The World of Marvels. Upon Appleton House and Marvell’s realisation of order in the (e)state of flux", Approaches to Literature, 3, 15–24.
  • Łączyńska, K. (2004). "Herbert Methodised: John Wesley’s Imitation of George Herbert’s The Collar" w: A. Kędzierska, L. Kolek i A. Kędra-Kardela (red.), Perspectives on literature and culture (pp. 179-185). Lublin: Wydawnictwo UMCS.